یزدفردا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کسی که با رای مردم رییس جمهور می شود باید تمام امور دینی و فرهنگی و اقتصادی مردم را مدنظر قرار دهد و برای ارتقا و بهبود آن برنامه داشته باشد.

به گزارش یزدفردا: آیت الله «محمدرضا ناصری» امروز هشتم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر یزد که در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، به موضوع مهم انتخابات اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری به خوبی ویژگی‌های رئیس جمهور اصلح را بیان کردند که می‌تواند هدایتگر افراد برای انتخاب بهترین نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری باشد.

وی به خصوصیت‌هایی مانند کارآمدی، خستگی ناپذیری، داشتن توان و نشاط کاری، استفاده از عناصر و افراد توانمند، اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب اسلامی، آویزان نبودن به قدرت‌های بیگانه به ویژه آمریکا و برخورداری از توانایی استفاده از ظرفیت‌های کشور در این باره اشاره کرد و افزود: مردم باید فردی را برخوردار از این ویژگی‌ها انتخاب کنند.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: کسی که می خواهد رئیس جمهور شود باید تلاش کند که دین و ایمان مردم تقویت شود، اقتصاد مردم بر محور خودکفایی باشد و همه امور فرهنگی و دینی و اقتصادی را مدنظر قرار دهد تا کشور ما تراز یک نظام اسلامی تمام و کمال باشد.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روایتی از حضرت امام موسی کاظم(ع) که برگرفته از آیات قران کریم است، گفت: امام کاظم (ع) می‌فرماید؛ خداوند از بندگان خود می‌خواهد در امور تفکر و تعقل کنند و چنین افرادی را جزو رستگاران می‌داند.

وی بر اهمیت تفکر کردن در شناخت درست از نادرست، تاکید کرد و گفت: باید ضمن تفکر برای شناخت راه صحیح، جهت بهترین انتخاب در مورد کارها تعقل کرد.

امام جمعه یزد با اشاره به موضوع مهم خانواده و فواید و تبعات تعامل بین اعضای خانواده، گفت: مهمترین اصل در تحکیم بنیان خانواده حکمفرما شدن واژه «ما» در آن است به عبارتی نباید در محیط خانواده خودپسندی داشت بلکه به همدیگر توجه داشته باشیم.

آیت الله ناصری ضمن گرامیداشت ایام شهادت آیت الله شهید صدوقی سومین شهید محراب و درگذشت فرزند فقیدش مرحوم حجت السلام محمدعلی صدوقی، همچنین شهدای هفتم تیرماه، گفت: پایداری و صبر این شهدا باعث شکل گیری این انقلاب شد و باید این راه را با حضور پرشور در صحنه های انقلاب مانند انتخابات حفظ کنیم چرا که انقلاب اسلامی یک حکومت الهی است که بر پایه مردم تشکیل شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا